19 Eylül 2012 Çarşamba

NAZİF KARAÇAM ANLATIYOR...

BEHZAT ŞAŞAL'IN "ATATÜRK'Ü TANIMAK VE ANLAMAK" İSİMLİ KİTABI
Behzat Sasal Rumeli kökenli bir sair ve yazardir. Yedeksubay arkadasimdir. Ankara'da, Halkevleri Genel Merkezinde yillarca beraber çalistik. Buralarini da bilen bir kimsedir. Kirklareli'ne gelmisligi vardir. 
Kirklareli'nde Kaybolan mesleklerden Saraççilik yapan Romanyali Hamdi'nin yakinidir. Ve Kirklareli'nde bastirdigi DILEKÇE adli siir kitabi onundur. Bu kadar hizmetlerini, sifatlarini ve özelliklerini bildigim Behzat Sasal, her halde anlamis olmalisiniz ki benim kirk yillik dostum, degerli bir arkadasimdir. Gerek Yedeksubayligi sirasinda gerekse Iller Bankasi'nda mimar olarak çalistigi zamanlarda, emekliliginde sürekli fikir üretmis, topluma faydali olmayi amaçlamistir. Tabii onun, "Toplum Önünde Söz Söyleme Ögretmenligi"ni de unutmamak gerekir.
Behzat Sasal sairligi, yazarligi yaninda ayni zamanda bir arastirmacidir. Siir kitabi "DILEKÇE'den sonra, Sevgili Dostum Sigara, Evrensel Egitim ve Bilinçlenmeye Çagri, Din Evrenseldir. Birlik ve Bütünlüktür, Gözetlenmektesiniz" ve simdi sözünü edecegim "ATATÜRK'ü TANIMAK ve ANLAMAK" adli arastirma kitaplarini yazmistir. Halen Ankara'da ANAYURT Gazetesinde köse yazarligi yapmaktadir.
Degerli dostum Sasal'i bu kadar tanitmamanin nedeni dur durak demeden çaliskanligina, üretkenligine dikkati çekmek içindir. Bana imzalayip gönderdigi "Atatürk'ü Tanimak ve Anlamak" kitabi 2004 yilinda çikmistir. Kitabi simdi okuyup ele alma zamanim olmustur. 368 sayfalik hayli hacimli kitap benim öteden beri gerek yazilarimda gerekse konferans ve panel konusmalarimda üzerinde israrla durdugum "NE CUMHURIYETI ANLADIK NE ATATÜRKâ?~Ü ANLATABILDIK" sorularima bir çesit yanit ve açiklik getirmektedir. Bu bakimdan kitabi degerli bir çalisma olarak buluyorum. ATATÜRK konusunda bir Basucu Kitabi olarak kabul ediyorum. Kitapta Atatürk hakkinda verilen ilginç bilgiler yaninda Atatürk'ün söylem ve demeçlerinden de örnekler bulmak mümkündür. Mesala rastgele açtigim 258. sayfada Atatürk'ün Gençlige Hitabesi ve hemen onun devaminda herkesin çok merak ettigi, su siralar okunmasi gereken meshur BURSA NUTKU yer almaktadir.
"Sevmek Anlamakla Baslar" konusu ile kitaba giren bir okuyucu kitabin ilerleyen sayfalarinda Atatürk'ün Aile Hayati, Ahlak Anlayisi, Askerlik Hayati, Bilim ve Teknoloji hakkindaki görüsleri, Hizmet Anlayisi konularinda bilgiler bulabilir. Dogal ki kitapta Atatürk'ün hemen hemen hayatin ve ulusal faaliyetin her alanina iliskin görüs ve konusmalari vardir.
Bugüne kadar Atatürk hakkinda Türkiye'de ve dünyada yazilmis kitap sayisi besbini bulmustur. Hakkinda en fazla kitap yazilan DÜNYA LIDERI Mustafa Kemal'dir. Behzat Sasal'in yazdigi, Atatürk'le ilgili bilgileri derledigi kitap bunlarin içindedir. Sasal, kitabin arka sayfasinda bir itirafta bulunuyor ve diyorki;
"Çok açik kalplilikle size bir itirafta bulunmak istiyorum. Ben Atatürk'ü tanidigimi ve anladigimi saniyordum. Sunu bütün içtenligimle belirtmek isterim ki, Atatürk'ü ancak bu kitabi hazirlarken taniyip anlayabildim.
Gelin, hep birlikte Atatürk'ü yeniden taniyalim ve anlayalim, Inanin buna çok, hem de çok ihtiyacimiz var."
Behzat Sasal'in samimi itirafina hayranlik duydum. Çünkü Atatürk'ü bildigini sananlar dahi bugüne kadar O'nu anlayip anlatamamislardir. Zira Atatürk bir tarihtir, bir destandir, bir insanliktir ve bir Türklüktür. O, bir idealdir. O, kalkinan, ilerleyen, çagdaslasan Türkiye'nin öncüsüdür, önderidir. Böyle bir Türkiye Önderi'ni, Dünya Insani'ni anlamak, anlatmak kolay degildir. Dikkat ve ciddiyet ister. Behzat Sasal bunu göstermistir. Sasal'i kutlarim. Kalemi dert görmesin. Kitabini da size tavsiye ederim. Alin okuyun derim.

nazifkaracam@gazetetrakya.com

Hiç yorum yok: